dinsdag 22 mei 2012

Gordijnen deel 2, Guzman en NOA


Allereerst nog even over de nieuwe gordijnen, ik vind dat het mooi geworden is. Ik had al veel eerder een plaatje kunnen posten, maar ik wilde niet dezelfde fout maken als met de nieuwe keuken. Die stond al op m'n blog voor dat de familie wist dat we een nieuwe keuken hadden gekocht, en daar heb ik toen een pak commentaar op gehad, dat durf ik dus niet nog eens te doen. Maar zie hier onze nieuwe gordijnen.


Donderdagavond zijn we naar de show van Javier Guzman geweest, Oorverdovend heet die, maar verdraagzaamheid was ook een goede benaming geweest want dat was zeg maar het hoofdonderwerp. Ik zal over de inhoud maar niet te veel uit de doeken doen want misschien zijn er nog lezers bij die de show nog willen gaan bekijken, en het zou dan natuurlijk niet leuk zijn als ik de grappen al verraad. Wat je nooit moet doen, bij geen enkele cabarettier volgens mij , is te laat komen.
Bij ons kwam er dus iemand binnen toen de show al bijna een kwartier bezig was ... Fout ... Javier was al begonnen aan zijn tirade toen er iemand voor in de zaal riep: da's de directeur. Die dacht dus even een stukje show mee te pikken, ware het niet dat de deur piept. Toen ging het over een andere boeg, slijm slijm, laatste keer dat ik hier gespeeld heb etc. Een ander ding wat je niet moet doen is sms-en onder de show, en jawel, die hadden we ook een, en dan wordt ze een beetje in de zeik gezet (ik vond het commentaar vrij mild) en dan is ze boos.
Maar ze bleef gelukkig wel zitten, of eigenlijk had ik wel willen weten wat er gebeurt was als ze weggelopen was. De show vond ik wel een aanrader, er waren ook zeker momenten dat je dacht verrek ja, hij heeft gelijk en dan kwam er weer iets ongelooflijk bots wat dan weer enorm grappig was. Ik zou zeggen ga dat zien nu het nog kan.
Afgelopen zaterdag was het Neerpelt Open Air Festival. Weer terug op z'n oude stek, de parking van de Syntra. De vorige drie jaar hebben ze een wei bij Lille gebruikt, dure tenten, erop, meerdaags, maar tsja, crisis he! Na een goed eerste jaar op de weide en een matig tweede jaar, hebben ze het mijns inziens het derde jaar verpest door er voornamelijk een dance/house feest van te maken met o, ja ook nog een band. Nu dus terug bij af en terug lekker klein, een dag, een podium en daarop voor ieder wat wils. Het eerste bandje hebben we gemist, maar het tweede 'Buddha for Mary' was alleraardigst. 'Das Pop' vond ik de grootste tegenvaller, had ik echt meer van verwacht, en 'Les Truttes' waarvan ik dacht och ja een coverband, bleek toch wel het leukste/beste wat we gezien hebben.
Halverwege de hardrockband  Chanel Zero zijn we terug richting huis gelopen. Ze zijn wel aardig vond ik maar het is vooral heel hard en ik vond het na een aantal nummers gaan vervelen (sorrie gasten, mijn mening) De laatste act hebben we dus niet meer afgewacht. Lopend naar huis, ik vind het toch een eind!
Volgend jaar ga ik toch echt weer met het fietsje. Als het dan nog is tenminste want ik weet het niet precies, maar ik had het idee dat het niet echt druk was.
De mooie plaatjes van Javier Guzman en Les Truttes heb ik van het web geplukt, van NOA2012 staan er nog meer op www.neerpelt.in (klik voor linkje, voor de not-nerds onder jullie) Les Truttes zelf hebben ook een hele leuke site www.lestruttes.be, en nu ik toch zo bezig ben kan ik er ook wel een filmpje van ze bij zetten, toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten