donderdag 3 mei 2012

En alweer een weekendje camping


Staat ie mooi he!
Dat was nog eens mooi geregeld, Arjan was vrijdags al vrij en heeft dus terwijl ik gewoon aan het werk was de caravan aangepikt en is ermee naar de camping bij Roermond gereden. Daar heeft hij alles mooi opgezet, klaargezet, opgehangen, afgesteld etc. Ik dus na m’n werk naar huis, katjes verzorgen, laatste dingetjes verzamelen en toen werd ik ook nog netjes opgehaald door mijn lief. Op de camping zullen ze wel raar gekeken hebben, man alleen met caravan, o nee toch niet, luie vrouw zeker dan. Maar goed, toen ik aan kwam stond alles dus al klaar, ik hoefde alleen maar te gaan zitten en eendjes kijken.
De camping heet Camping Marina Oolderhuuske en het ligt dan ook bij een jachthaven, ook zijn er huisjes en een wijkje drijfwoningen met eigen aanlegsteiger, en in de punt ligt dus de camping, of eigenlijk zeg maar ‘klein Duitsland’.  
Onze plaats is eigenlijk geen officiele plaats, nummer N18, een blik op het plattegrondje op hun site laat zien dat de nummering tot N17 loopt. Maar goed, waterkraan in de buurt, elektriciteit aanwezig, prima dus. Er staan meer mensen in dit rijtje waaronder een oud-collega van Arjan, die staat met zijn camper achter ons, en voor ons staat een Duitser met een megacaravan. De camping heeft veel vaste/seizoen plaatsen en het mist naar mijn idee het camping gevoel, kan het niet precies uitleggen, maar het is het net niet. Het sanitair is schoon, maar dichtst bij onze plaats is het een sanitair wagen en het stinkt er naar drooggevallen doucheputje. Dan maar het andere, vaste sanitair gebouw proberen, maar ook hier de lucht van drooggevallen doucheputje.
Zaterdagochtend rustig opstaan, eitje bakken, ontbijt en dan maar eens een wandeling over de camping en omgeving. Zoals ik al meldde erg veel Duitsers met vaste plaatsen caravans al dan niet uitgebouwd, schuur erbij, tentje voor opslag etc. Om bij het water te kunnen komen moeten we ertussendoor steken.
Fuut
Na een rondje over de punt komen we bij een stukje ‘wild’ gebied, een inham met riet, broedende zwanen en ganzen. Moeder gans stapte van haar nest toen ze vond dat ik te dichtbij kwam, nu konden we wel haar legsel bewonderen.
Moeder de Gans
Bij het pad tussen de huisjes en het water door staat ‘enkel toegang voor eigenaren’ , staat niet bij van wat en wij zijn eigenaar van een caravan dus we lopen gewoon door. Een eindje verder lopen we langs de drijfwoningen, de een een nog grotere boot dan de ander, niet echt mijn wijkje. Teruggelopen, langs het restaurant, hu, stop, hier kunnen we wel eens een kopje koffie pakken, zo gezegd, zo gedaan. Daarna een stukje de poort uit gelopen, maar na een eindje toch maar weer omgedraaid, hier is een heel stuk niks te beleven. Nog een eindje het grasveld opgelopen langs het water op. 
Mijn ouders zouden vandaag hun nieuwe auto komen showen, maar die verwachtte ik niet te vroeg. Terug bij de caravan zaten ze al te wachten, maar goed dat we besloten hadden terug te lopen want ze waren vroeger dan ik verwacht had. Auto bekeken en toen was het tijd voor een lekker kopje koffie, stukje appeltaart (mam meegebracht) erbij en gezellig buurten. Voor etenstijd zijn ze weer vertrokken met  hun mooie nieuwe bolide. Ik heb voor het eten maar wat bijeen geraapt, Blik soep, pakje pasta, typisch campingvoer. Helaas was het weer niet zo dat je tot laat buiten kon zitten dus werd het tv kijken in de caravan. De volgende dag kwam pas laat de zon door, we waren al thuis geweest om de katjes te verzorgen, weer teruggekomen, pontje naar Ool genomen en daar wat rondgewandeld, neergestreken op een terras en toen pas kwam de zon door, hehe, dat werd tijd, is een stuk beter voor m’n humeur ook! 
Camping (m.n. restaurant) gezien vanaf het pontje
Op Koninginnedag was het stralend weer, warm zelfs, maar nu moesten we voor 12:00 van de camping af (of een halve dag bijbetalen en dan tot 18:00 uur mogen blijven, dat doen we dus niet) Wel lekker op het gemakje gedaan en net na 13:00 waren we thuis. Vlug caravan uitgeruimd en toen heb ik heb me nog lekker een tijdje met een boekje op m’n stoeltje bij de vijver gezet, de was kan wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten