woensdag 8 augustus 2012

Terugblik Folkwoods 2011

Achterlijke gladiool
In de aanloop naar Folkwoods 2012 toch nog even een korte terugblik op 2011 

Het volledige verslag is dus verloren geraakt (met dank aan Webog.nl) maar gelukkig hebben we de foto’s nog!
Zoals (bijna) elk jaar was ons ploegje verantwoordelijk voor het gastheer/vrouwschap aan de  toegangspoorten en parkeerbeheer, aangezien de meeste bezoekers ook elk jaar terug komen loopt dat meestal gewoon gesmeerd, alleen de mindervaliden parkeerplaatsen moeten we ieder jaar met man en macht verdedigen. Ook worden ieder jaar de bordjes hiervoor groter, hebben we pionnen en afzetlint, maar toch wil iedereen liefst op deze plekken staan, lekker dicht bij de ingang. 

Verder is het het gebruikelijke, lichten aangelaten of raampje open, en er zijn ook nog steeds mensen die waardevolle spullen in het zicht laten liggen. 
Er wordt wel regelmatig een rondje langs alle auto’s gedaan, maar het is onmogelijk om alles tegelijk in het oog te houden, we doen ons best! 


Toen was het nog droog
Vorig jaar hadden we min of meer hetzelfde weer als we de afgelopen weken hebben gehad, ofwel wisselvallig. 
We hadden de event shelter als afdak over ons terrasje staan en de tenten en caravans van ons clubje eromheen. 
Draak
Later bleek ons tentje zo ongeveer op het laagste stuk van de crewcamping te staan, ik kan me zo nog een ochtend herinneren dat ik de slaapcabine openrits en mijn slippers zie langsdrijven, oei, da’s nie goe! 
Mijn kleren lagen in de andere slaapcabine en waren dus droog gebleven, maar Arjan had de avond tevoren z’n kleren gewoon uitgegooid in de voortent, die moest dus een beroep doen kledingset 2, gelukkig was hij nog wel zo slim geweest om z’n telefoon e.d. uit z’n broek te halen dus de schade was beperkt tot wat natte kleren.

Toen was het nat
Bij de kassa’s in de buurt stond ook de theater/film tent blank, daar heb ik ze met een waterstofzuiger bezig gezien en met dat apparaat is ook bij ons terrasje wat water weggezogen zodat we er nier meer doorheen hoefden te waden. 
Ondanks de regen natuurlijk wel gewoon de dag beginnen met eieren met spek, begint zo een beetje een traditie te worden.

De EHBO-ers Marijke en Peer zijn er ook ieder jaar bij, en vorig jaar had ik ze dus even nodig. Ik vond zelf van niet, maar Arjan vond van wel en Marijke en Peer gaven hem gelijk.
Wat was er gebeurt, wel, ik heb een prachtige salto mortale met de fiets gemaakt, takje tussen m'n spaken, resultaat: kapotte knie en gescheurde broek.
O ja, die moet ik trouwens nog afmaken, moet als korte broek verder
Eigenlijk wel jammer dat niemand dat gefilmd heeft, maar ik was toch niet van plan dat kunstje nog eens voor te doen.
Eieruitgifteloket
Een van de trouwe gasten is een vrouwtje met syndroom van down, ik geloof dat ze Shirley heet. 
Ze komt altijd samen met haar moeder en heeft de grootste lol. Haar moeder parkeert haar dan even bij ons aan de hoofdpoort op het bankje terwijl ze de auto haalt. 
Vorig jaar hadden ze een cadeautje voor ons, een hartje van strijkkralen, ik moet nog even bedenken of we die misschien ergens in het zicht neer kunnen hangen.
Van de muziek en het festival zelf krijgen wij aan de hoofdpoort nooit zo heel veel mee, meestal ga ik wel even naar een of twee bandjes kijken, ligt er aan wat het aanbod is. 

Misschien klinkt het vreemd, maar de tijd vliegt om aan de poort, praatje hier, wisseling voor de lunch, praatje daar, aflossing voor het avondeten, en dan komt de avondploeg het van ons overnemen, voor je het weet is het weekend alweer voorbij.

Als het festival afgelopen is op zondagavond dan mogen de vrijwilligers even los, Pssssst, wel zachtjes doen, lukt gek genoeg nooit zo goed, dit jaar nog maar eens proberen dan.


Zondagnacht groepsfoto
is niet alleen bier
Waar waren die batterijen voor?


Tentje bouwen
Keihard aan het werk!



Vrijwilliger van het jaar 2011

Gezellig an zitten

Hapje, drankje


Geintje!
Altijd al aan het water willen wonen

Wat zeg je nu, modder op het veld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten