vrijdag 27 juli 2012

Vorig weekend


Wat ik hieronder beschrijf is alweer een weekend geleden, maar met die zeldzame mooie dagen ga ik natuurlijk niet binnen zitten bloggen, dan lig ik in het zonnetje
Niet dat je dat bij mij kunt zien, ik ben namelijk een echte bleekscheet.
Maar goed Vorig weekend dus:
zo een, maar dan niet deze
Op vrijdagavond kwam Arjans petekind haar nieuwe autootje showen, ze was hem samen met een collegaatje aan het uitproberen. 
Leuk bakkie, C3 in de kleur zilver-groen of nou ja iets van groen en metallic, weet niet precies hoe ze het officieel noemen maar ik vind het wel een leuke kleur. 
Aangezien de dames nog moesten gaan eten, en wij ook nog met knorrende maag zaten opperde Arjan het idee om naar Odiziana in Overpelt te gaan. 
Dat leek de dames ook wel wat en dus zaten we een tijdje later aan de Pizza en Pasta (ik Pizza, de rest Pasta) 
Zoals eigenlijk altijd wel daar was het gewoon te veel, Arjan was de enige die z'n bordje leeg had. Ik heb als toetje maar een Irish coffee gepakt want ik weet hoe de toetjes daar zijn, 
ze zijn volgens mij bang dat je er met honger de deur uit gaat.
De rest nam wel een 'echt' toetje en dat ging dus ook niet allemaal op.
Maar wel heerlijk gegeten.

Zaterdag zijn we even naar Bergeijk geweest, Arjan had nieuwe schoenen
nodig. Dan denk je misschien goh leuk winkelen met je man, en het is
nog wel zijn eigen idee, maar dat valt best tegen hoor! Natuurlijk is
zo eentje die je aan z'n haren mee moet slepen helemaal niks, maar de
mijne doet aan Turbo-shoppen. Dat houdt in: winkel in, even kijken,
die die en die passen, goed, klaar, inpakken wegwezen, totale
winkeltijd ongeveer 5 minuten. Daarentegen kan hij wel op z'n gemakje
in de supermarkt snuffelen en nou net daar wil ik het liefste binnen 5
minuten weer buiten staan. Maar goed, winkelen geslaagd, 2 paar nieuwe
schoenen voor Arjan, en niks voor mij wat ook knap is!


Zondag moest Arjan voor z'n werk op pad en ben ik maar eens een kijkje gaan nemen in Nuenen bij 'Bloem en tuin' Ik had nog wel iemand meer mee kunnen nemen want ik had 2 vrijkaarten,
maar het was zo'n last-minute actie dat ik maar gewoon lekker in m'n uppie ben gegaan.
Excuses voor wie graag mee had gewild, volgende keer beter!




Bloem en tuin is een jaarlijkse tuinbeurs die gehouden wordt op Landgoed Gulbergen te Nuenen. 
Lekker in de buitenlucht dus.
Deze zondag in ieder geval wel want het lijkt er op dat het nu toch eindelijk een beetje zomer aan het worden is.




Mannen keuken



Behalve plantjes en snoeischaren is er nog veel meer leuks te bekijken, allemaal hebbedingetjes om de tuin of het huis mee op te leuken, jacuzzi's,  barbecues in alle soorten en maten, tuinmeubilair, overkappingen, complete tuinen en natuurlijk tentjes met eten en drinken en Miko koffie.
Dus ik heb bij de grote cateringtent even een glaasje cola gedronken :-)


Na eerst een rondje gewoon een beetje kijken heb ik een tweede rondje gedaan om ook te kopen,
twee nieuwe plantjes voor bij de vijver want daar staan er een paar die de winter niet overleefd hebben, tuin amaryllis voor in de voortuin en daar kreeg ik nog drie knolletjes Japanse weet ik niet meer bloemetjes bij.
Ik heb me ik kunnen houden bij de bronzen tuin versiersels, daar stond een hele mooie vogel, maar ja, 
brons is best duur en waar ga ik het dan weer zetten, toch maar niet gedaan dus.



Stukje kunst, echt handwerk!
Terug thuis dus maar meteen aan de slag. Eerst dat half dode dwerg
conifeertje eruit, dat bleek nog een hele klus, maar uiteindelijk is
het me toch gelukt. Achter de vijver staat er nog zo een, deze ziet er
wel nog iets minder slecht uit dus die ga ik maar gewoon wat snoeien
en als dat niet werkt dan zaag ik hem net boven de grond af, moet er
niet aan denken dat ik daar op die ongelukkige plek zo moet gaan staan
worstelen. Goed, aankopen geplant, ikikke onder d'n drek, maar even
douchen dan.
En nu maar hopen dat het allemaal goed wil groeien en bloeien, lijkt
me niet zo'n probleem want dat lukt het onkruid ook iedere keer weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten