donderdag 29 maart 2012

Dagje Zee(land)

Ganze wei vol 
Afgelopen zondag zijn we eens een stukje gaan rijden met Arjan’s nieuwe auto, gewoon eens lekker een dagje op pad. Het zou mooi weer worden dus de keuze viel op zeeland, zon, zee en strand zeg maar.
Via mijn bijna dagelijkse route langs Westerlo de snelweg op en dan van Zuid-Beveland naar Noord-Beveland en via de zeelandbrug naar Zierikzee Onderweg nog tanken en een gevalletje zoek de pinautomaat. Uiteindelijk hebben we er een gevonden in Zierikzee, en zoals dat gaat zie je vanaf dat moment overal pinautomaten.
 Volle tank, geld op zak, nu waren we klaar voor een rondje over Schouwen-Duiveland, her en der een stop, een stukje wandelen en dan weer verder. Ik had mezelf goed voorbereid en een paar wandelschoenen in de auto gezet, en dan toch eigenwijs met m’n hakjes door het zand ploegen. Nog even lekker in het zonnetje gezeten en een hapje gegeten bij Strandpaviljoen Jeanzz aan het strand van Brouwershaven, ze hadden het goed druk dus het duurde allemaal wel wat lang, maar als je zo lekker in het zonnetje zit maakt dat niet zo veel uit. Verder langs de kust op, even een kijkje in Renesse, vroeger ging ‘de jeugd’ daar de boel onveilig maken maar ik was er nog nooit geweest, te braaf eh. Maar goed, nu kan ik zeggen dat ik er wel geweest ben hoewel ik niet echt zie wat er nou zo leuk aan geweest kan zijn, behalve strand dan. Wat me wel opvalt is dat heel zeeland volgebouwd wordt met vakantiebungalows, campings beginnen echt uit te raken. Over de stormvloedkering richting zuiden, langs dit stukje kust begint de mist op te komen, denk dat we de mooie dag bijna gehad hebben.
De beroemde stormvloedkering
Nog even wat plaatjes knippen van de stormvloedkering en dan verlaten we de Noordzeekust weer even. De zon komt weer door, de mist trekt gelukkig maar langzaam landinwaarts dus hier kunnen we er nog even van genieten. 

Vuurtoren Nieuwe Sluis
Via de Westerscheldetunnel gaan we naar de overkant, en toen nog een stukje langs de Belgische kust op, Knokke-Heist, Blankenberge en bij Oostende richting huis. De Belgische kustplaatsen zijn alweer uitgestorven in zoverre er iets te doen was deze dag. De zee is niet meer te zien vanwege de mist, een mooie zonsondergang zat er helaas niet is. Tegen de tijd dat we bij Oostende kwamen begon het al echt donker te worden, en even na 22:00 uur waren we weer thuis, de katten blij want dan kon ik mooi meteen eten voor ze maken … een voerautomaat vol droge brokjes telt niet als eten hè!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten